Arean äkkilähdöt   ebookers äkkilähdöt   Finnmatkojen äkkilähdöt   KLM äkkilähdöt   Supersaver äkkilähdöt   Tjäreborgin kuumat

Kotisivu Pelisivu

Hapland 2 suomenkielisillä läpipeluu-ohjeilla



Hapland2 Walkthrough/läpikulku-ohjeet

Hapland2 is Copyright 2005 by Robin Allen of foon.co.uk

Jäitkö jumiin? Etpä ole yksin siinä tilanteessa :). Hapland2 ei ole tavanmukainen peli siinä mielessä, että jos teet virheen, unohdat jotain tai teet asoita väärässä järjestyksessä, joudut aloittamaan pelin uudelleen aivan alusta. Se on melkoisen turhauttavaa pidemmän päälle, mutta samalla se on se jokin Hapland-peleissä, joka tekee niistä niin kiinnostavia. No, pietemmittä puheitta, lähdetäänpä ratkaisemaan se ongelma.

Tältä peli näyttää kun olet sen ladannut:

hapland2 start.JPG, 34 kB

Ensimmäiseksi sinun tulee laittaa valo päälle ja suunnata se oikein osoittamaan oikeassa yläkulmassa linnut alla olevaa kuulakasaa.

hapland2-first.JPG, 2 kB

Seuraavaksi klikkaa lintua joka lähtee lentoon ja sieppaa yhden kuulista mukaansa. Tarvitset hieman ajoitusta, sillä kun lintu lentää vasemmanpuoleisen pilven yli, sinun pitää klikata pilveä, jolloin siitä suihkuaa happoa linnun ylle ja se pudottaa kuulan sähköjohtoihin ja saa ne räjähtämään.

hapland2.JPG, 3 kB

Odota kunnes lintu laskeutuu ja sitten klikkaa sitä uudelleen, jotta se noutaa toisen kuulan. Tällä kerralla klikkaa oikeanpuoleista pilveä linnun lentäessä sen yli, jolloin lintu pudottaa kuulan katapulttiin.

0007.JPG, 2 kB

Nyt, klikkaa kylttiä/tuuletinta jossa on punainen ympyrä, saadaksesi sen kääntymään ympäri näyttäen vihreää nuolta. Sitten klikkaa tuulettimen juurella oikealla oleva luukku auki, jotta mies voi pudota siitä alas. Sitten klikkaa keltaista nuolta saadaksesi miehen kävelemään eteenpäin.

0008.JPG, 1 kB

Kun mies on pudonnut alas, klikkaa kylttiä uudelleen saadaksesi sen kääntymään taas ympäri ja näyttämään uudelleen punaisen puolensa. Seuraavaksi tarvitaan taas ajoitusta. Klikkaa miehen oikealla puolella olevaa laatikkoa, jolloin se vapauttaa pommin. Mies nostaa sen ylös ja juuri kun näet huutomerkin miehen pään päällä, klikkaa keltaista ylöspäin näyttävää nuolta taas, joka saa aikaan ilmapuhalluksen, joka taas puhaltaa pommin kaukana oikealla olevaan oveen ja räjäyttää sen hajalle.

0009.JPG, 3 kB

Seuraavaksi klikkaa vaaleanpunaista kantta miehen oikealla puolella olevan laatikon päällä, klikkaa kolme kertaa. Kansi putoaa alas muodostaen tason jota pitkin mies voi kävellä ylös.

0010.JPG, 1 kB

Klikkaa miestä ja hän kävelee ylös rampia ja ovelle jonka juuri räjäytit. Yläkerran valo syttyy.

0011.JPG, 1 kB

Seuraavaksi sinun täytyy sulkea kaksi ylimmäistä katkaisijaa saadaksesi virtaa portaille. Sitten klikkaa renkaassa olevaa oikeaa nuolta kertoaksesi portaille mihin suuntaa siirtyä.

0013.JPG, 3 kB

Seuraavaksi klikkaa portaita, jolloin ne siirtyvät vasemmalle ja mies voi kiivetä niitä takaisin katapultille.

0014.JPG, 2 kB

Soita oikealla olevan talon soittokelloa, jolloin mies tulee ulos ja kiipeää ylös.

0015.JPG, 4 kB

Seuraavaksi tarvitaan jälleen ajoitusta. Sinun täytyy klikata vasenta pilveä saadaksesi sen räjähtämään. Niin nopeasti kuin mahdollista, klikkaa miestä, joka laukaisee katapultin myrkkysateen läpi, sytyttäen sen tuleen, joka polttaa roikkuvan vaatteen/lipun ja räjäyttää pomminlaukaisijan ylimmässä kerroksessa olevan miehen oikealla puolella (kuvan/pelin vasemmassa laidassa).

0016.JPG, 6 kB

0029.JPG, 7 kB

0030.JPG, 8 kB

Seuraavaksi klikkaa jälleen vasemmassa laidassa olevaa ylätason miestä. Hän putoaa alemmalle tasolle.

0017.JPG, 3 kB

0018.JPG, 3 kB

Jälleen tarvitset ajoitusta. Klikkaa kulkuaukon kantta seinän vasemmalla puolella, paikassa jossa juuri siirtämäsi mies seisoi. Se avautuu ja toinen mies hyppää ulos kärpäsen seuraamana. Ala välittömästi klikata toisessa kerroksessa olevien miesten välissä sijaitsevaa tuulettajaa. Kärpänen imeytyy tuulettimen läpi ja alkaa vaivata miestä muurin toisella puolella. Samalla kun kärpänen kiusaa toista miestä, sinun pitää klikata laatikon alapuolella olevaa miestä saadaksesi hänet siirtymään kääntövivulle. Kun hän on siirtynyt, klikkaa miestä joka tuli kulkuaukosta saadaksesi hänet putoamaan alimmalle tasolle. Sinulla pitäisi nyt olla mies jokaisella kääntövivulla.

0019.JPG, 3 kB

Alimmalla tasolla olevan miehen alapuolella on nuoli osoittaen vasemmalle. Klikkaa sitä saadaksesi sen osoittamaan oikealle. Nyt klikkaa alinta miestä saadaksesi hänet käyttämään vipua virtauksen aikaan saamiseksi. Seuraavaksi klikkaa toisen kerroksen miestä avaamaan pyydys ovi, sitten klikkaa kolmatta miestä pudottamaan laatikko. Laatikko vapauttaa kalan, joka putoaa veteen ja kulkeutuu virtauksen mukana kalastajan koukkuun.

0020.JPG, 9 kB

0021.JPG, 3 kB

Klikkaa alinta miestä lopettaaksesi virtaus ja sen jälkeen klikkaa onkijaa joka kalastaa kalan ja kelaa sen ja syö ja sitten pomppaa aivan ylimmälle tasolle.

0022.JPG, 5 kB

Kun hän on ylhäällä, klikkaa häntä, jolloin hän menee sisälle ja ensimmäinen soihtu syttyy.

0023.JPG, 1 kB

Klikkaa punaista merkkiä saadaksesi sen kääntymään taas vihreäksi nuoleksi. Klikkaa sitten keltaista ylös näyttävää nuolta saadaksesi miehen menemään takaisin sisälle taloon.

0024.JPG, 1 kB

Klikkaa nyt vasenta nuolta renkaassa kertoaksesi portaille siirtyä vasemmalle, sitten klikkaa portaita saadaksesi ne siirtymään laatikkoa vasten.

0025.JPG, 2 kB

Klikkaa ikkunaa avataksesi ja ikkuna sulkeutuu läimähtäen. Tämä saa vihreän möykyn putoamaan maahan.

0026.JPG, 2 kB

Klikkaa alimman tason miestä, jolloin hän saa aikaan taas veden virtauksen. Sitten klikkaa vihreää möykkyä, joka hyppää veteen, mutta virtauksesta johtuen räjäyttää pomminlaukaisijan.

0027.JPG, 1 kB

Klikkaa alimman tason miestä lopettaaksesi virtauksen. Sitten soita taas ovikelloa saadaksesi miehen tulemaan jälleen ulos ja kiipeämään portaille. Tarvitset jälleen hieman ajoitusta, sillä sinun pitää klikata laatikkoa juuri silloin kun mies on portaiden yläpäässä, jolloin hän putoaa laatikkoon. Välittömästi sen jälkeen laatikon vasen sivu aukeaa ja mies tulee ulos ajaen Monster Truk'kia, kirjaimellisesti!

0031.JPG, 3 kB

Heti kun näet Monster Trukin menevän veteen ja sinne missä pomminlaukaisin oli, klikkaa estettä/seinämää/porttia saadaksesi sen nousemaan pois Monster Trukin edestä. Kulkuväline ajaa sisään ja mies hyppää ulos, kiipeää portaat ja menee sisälle.

0032.JPG, 4 kB

Siinä se! Yksi tehtävä tekemättä. Klikkaa kahta soihtua sulkeaksesi katkaisin ja mahdollistaaksesi yhteys.

0033.JPG, 1 kB

Onneksi olkoon, olet VOITTAJA!!!!

0034.JPG, 5 kB

0035.JPG, 31 kB

0036.JPG, 24 kB